Even voorstellen:eiken jubileum

De Oranjevereniging Hurwenen is vóór de Tweede Wereld Oorlog opgericht. Tijdens deze Oorlog is het bestaan van de vereniging opgeheven en is nagenoeg alle boekhouding verloren gegaan. Echter sinds 2017 is het bestuur in het bezit gekomen van documentatie van een notule van een vergadering op 29-10-1938. Vlak na de Tweede Wereld Oorlog hebben enkele bewoners van Hurwenen toch de draad weer opgepakt en was de heroprichting van Oranjevereniging Hurwenen weer een feit. Door de nieuwe ontwikkelingen kunnen we nu zeggen dat de vereniging al sinds 1938 haar hart laat gelden binnen de gemeenschap van Hurwenen en ver daarbuiten. Oranjevereniging Hurwenen vierde daarom in 2018 haar 80-jarig bestaan; eiken jubileum.

Toen en Nu :

De Oranjevereniging laat zich vooral gelden op Koninginnedag en vanaf 2014 op Koningsdag. In het begin van haar bestaan waren vooral de optochten een leuke en gezellige bezienswaardigheid binnen het dorp. Het hele dorp liep uit om te kijken wat hun dorpelingen voor fraaie creaties hadden gemaakt. Na de optochten werd de avonden van de Koninginnedag afgesloten met een mooi feest. Deze dagen werden destijds bestempeld als een waar dorpsfeest waarbij men het goed naar hun zin had. Ook de jaren die daarop volgden werd de vereniging een begrip in Hurwenen. Met haar zeskampen en Oranjeballen sloeg de vereniging de spijker op de kop. Door mee te doen aan deze activiteiten werden de banden van de bewoners van Hurwenen steeds hechter. Ook werd er aan de kinderen gedacht, deze werden opgevrolijkt met leuke volksspellen en mooie kinderoptochten.

In 2005 hebben we het 60 jarig bestaan gevierd, er vanuitgaande dat 1945 de vereniging opnieuw was opgebouwd. Ook toen liet de Oranjevereniging zich gelden op Koninginnedag. Op deze dag worden de laatste jaren vooral aan de kinderen gedacht. Met goede bezette Bombarie optochten, het ballonnen oplaten en de verschillende thema's die worden gehouden, trekt de vereniging erg veel leden aan op deze dag. Op de avond wordt er meestal een Oranjebal georganiseerd voor de volwassenen die wederom van veel aandacht mag genieten. De vereniging is ook met haar tijd meegegaan en organiseert buiten Koninginnedag en vanaf 2014 Koningsdag om nog vele andere activiteiten. Denk hierbij aan de verschillende bingo's, het uitje voor de oudere leden en inwoners van Hurwenen en daarbuiten en natuurlijk stonden we ieder jaar op de braderie van Rossum.

Met een enthousiast bestuur, trouwe sponsoren en gezellige leden zorgt Oranjevereniging Hurwenen elk jaar weer voor een feestelijke opvulling van Koningsdag. De gezellige sfeer vanuit de gemeenschap en de verschillende activiteiten trekken elk jaar weer enorm veel mensen aan zowel uit Hurwenen als daarbuiten. Ook over het aantal leden kunnen we zeer positief zijn, want met maar liefst 267 huishoudens die lid zijn van de vereniging kunnen we zeggen dat Oranjevereniging Hurwenen leeft binnen de Gemeenschap van Hurwenen en daarbuiten. Oranjevereniging Hurwenen laat haar hart gelden voor haar leden en gelukkig hebben haar leden ook de vereniging in hun hart gesloten zodat wij ons bestaan kunnen blijven handhaven. In 2018 vierde Oranjevereniging Hurwenen dus haar 80 jarig bestaan, een eiken jubileum !! Het werd een jaar om niet te vergeten met diverse activiteiten, een receptie, the 80's party en het jubileumboek '80 jaar Oranjevereniging Hurwenen' werd uitgebracht.

Wordt lid van onze vereniging. Wilt u ons ondersteunen in onze activiteiten en korting krijgen bij diverse activiteiten? Vul het formulier in u ontvangt van ons snel een reactie.

Lidmaatschap: Gezinskaart kost € 6,- en voor alleenstaande is dit € 3,-

Met vriendelijke groet,